Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
im nizsza cyfra przed W tym olej lepiej zachowuje sie w ujemnych temperaturach otoczenia a im wyzsza po W tym olej lepiej sie spisuje w upalach. Roznica miedzy nimi jest niewielka na nasz klimat ten pierwszy w zupelnosci wystarczy
No pierwsza liczba to sie zgadza bo to dotyczy gestosci oleju. tylko zaciekawila mnie ta druga.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2009-10-30, 20:29
ogolnie olej polacany bardziej dla starszych silników,chyba tez na bazie mineralnej jest
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
mirasek
Auto: Civic / Hilux / inne
Imie: Mirek Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 272 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2009-10-30, 21:16
50 posiada większą lepkość w zakresie temperatur roboczych silnika niż 40, wg normy w 100 st.C dla SAE 50 od minimum 16,3 do 21,9 cSt, a dla SAE 40 analogicznie 12,5 - 16,3 cSt.
Co to daje? Większą odporność filmu olejowego na ścinanie czy zerwanie i lepszy efekt "doszczelnienia" silnika, jego luzów eksploatacyjnych. Klasa lepkości 15W50 najczęściej spotykana jest na bazie mineralnej, choć są też półsyntetyki (np. Motul).